Volentér Balázs – A versenypálya mellett nőttem fel

0
Fotó: Körősi Tamás

Hogy mi történik akkor, ha már gyermekkorod óta magadba szívod a versenyzés és a sebesség által kínált mámorító érzést? A válasz nagyon egyszerű. Te magad is versenyzővé válsz. Szerencsére kis hazánk sem szűkölködik kiemelkedő sportolókban. Ilyen személy például Volentér Balázs is, aki Magyarország egyik legtehetségesebb autóversenyzőjévé vált az évek során.

Sikerült elbeszélgetnünk a magyar országos bajnokság Formula Renault kategóriájának éllovasával, aki részleteket árult el a kezdetekről, valamint a jelenlegi felállásról.

Minek köszönhető, hogy ezt a pályát választottad?

Még annak idején apukám is autóversenyző volt, – megnyerte a magyar bajnokságot is -, ebből kifolyólag szinte a pályán nőttem fel. Sajnos én nem láthattam, ahogyan Ő versenyzik, hiszen mire megszülettem már befejezte a pályafutását. Bár ennek ellenére is folyamatos vendégei voltunk a Hungaroringnek, így „fertőződtem” meg.

 

A motiváció nagyon fontos. Téged mi ösztönöz futamról-futamra, hogy mindig a legjobb formádat nyújtsd?

Az igazat megvallva a céljaim, amiket mindig szem előtt tartok! Néhány hónappal ezelőtt, amikor Magyarországra látogatott a Forma-1, volt szerencsém mind a három nap kint lenni, és az megmutatta nekem, hogy miért is csinálom ezt az egészet. Eddig is tisztában voltam vele, de jó volt felfrissíteni a dolgokat ésadott egy plusz löketet.

 

Hol látod magad 10 év múlva?

Ez egy nagyon jó kérdés! (nevet) Erre lehet azt mondani, hogy két opcióm van. Az igazat megvallva Magyarországon nagyon nehéz pénzhez jutni, és az autósport csak ezzel együtt működik, nélküle nem igen lehet magasabb kategóriákba lépni. Ezt tekintve az „A”lehetőség, hogy visszavonult pilótaként a családom körében élek valahol, azonban az optimistább énem azt súgja, hogy valamelyik szériában fogok versenyezni.  Addigra már mindenképpen el szeretnékérni a céljaim megvalósításáig. Jelenleg az elsődleges kitűzésem, hogy a DTM-ben tudjak menni vagy pedig az Endurance világbajnokságban.

 

ababbc

 

Azt tudni lehet, hogy nagy rajongója vagy a Száguldó Cirkusznak! Melyik szériát követed még nagy figyelemmel?

Az előbb említett DTM az egyik, amit folyamatosan figyelemmel kísérek valamint a Wec szériát. Mostanában az Indycar iránt is egyre nagyobb az érdeklődésem, viszont a kevés szabadidőmből kifolyólag ritkábban nézem. A magyaroknak köszönhetően pedig ott van a WTCC és a Kamion Európa Bajnokság is, amiket szintén szoktam figyelgetni.

 

Számos összecsapáson túl vagy már. Melyik volt közülük a legemlékezetesebb?

Emlékezetes csatám több is volt, szóval nehéz lenne egyet kiválasztani. De talán amit ki tudnék emelni, az még a gokartos időkből, a Pannonia Ringen vívott, FIA Közép-Európa Zóna Bajnokságon volt. A tavalyi bajnokot, egy osztrák pilótát sikerült óriási csata után megvernem. Gyakorlatilag húsz körös volt a futam és tizennyolc körön keresztül „gyepáltuk” egymást, majd két körrel a vége előtt sikerült elmennem mellette. És még ide sorolnám a múlt évi szlovákiaringi és a hungaroringi első-második futamot is.

 

Volt már olyan pillanatod eddigi karriered során, amikor elgondolkoztál azon, hogy befejezed a versenyzést?

Szerencsére ilyen még nem volt. Igaz, vannak negatív élményeim is, viszont ezek nem érték el azt a szintet, aminél már a feladást fontolgatnám. Próbálok az ilyen esetekből tanulni és a következő versenyekre még erősebben odamenni.

 

Kit tekintesz a legnagyobb példaképnek?

Igazából nem vagyok az a nagyon példaképes típus, de, hogyha választanom kellene embert, embereket, akikre jobban felnézek, akkor az egyik az édesapám lenne, illetve a „nagyvilágból” Michael Schumachert mondanám. Őt nagyon szerettem és tényleg, egy olyan embernek tartom, aki megérdemli, hogy példaként nézzenek fel rá. És még a bátyám, akire magánéleti szemmel mintaként tekintek, és igyekszem megfogadni a tanácsait.

 

Mennyire fárasztó ez a szakág?

Ez igen változó, sok mindentől függ. Legutóbb Brnóban kicsit úgy éreztem, hogy jobban megterhelt a verseny, mint kellett volna. Nagyon meleg volt, ami nagymértékben hozzájárult ehhez. Azonban jól bírom ezt a fajta megterhelést is, így szerencsére nem szokott ebből problémám lenni.

 

abaaab

 

Azért a lazítás is nagyon fontos a versengések mellett. Hogyan szoktál kikapcsolódni?

Gyakorlatilag, mint mindenki más. Nagyrészt otthon vagyok, pihengetek.  Nagyszerűen kikapcsol, amikor a bátyámmal videojátékon egymás ellen játszunk. Szeretek eljárni sportolni, illetve a barátaimmal találkozgatni.

 

Mi a legjobb, amit ettől a sportágtól kaptál a hosszú évek során?

Talán az, hogy hogyan rakjam össze fejben a dolgokat. Az autósport egy eszmejáték. Mindig előre kell gondolkozni és ezt jól meg tudtam tanulni az évek során. Valamint az autókezelés is jól jön a mindennapokban.

 

Melyik sport áll még közel hozzád?

A motorsport mindenképpen, tekintve, hogy régen Cross Motoroztam. Előtte kosaraztam, de a lövészetet is nagyon szeretem, lőtérre is szoktam járni. Illetve a küzdősport, amit hobbi szinten most is űzök.

 

Ha összeállíthatnál egy autóversenyző csapatot, kik lennének benne és melyik szériában versenyeznének?

Abból a szempontból az Endurance Világbajnokságot választanám, mivel egy autóba több pilótát is be lehet ültetni, azonban most mégsem azt mondom, hanem a Forma-1-et, hiszen még mindig az a csúcs. Tervezőként mindenképpen Adrian Newey-t szerződtetném, nem is kérdés, hogy miért. A csapat menedzselésre valahogy megpróbálnám visszahívni a horgászásból Ross Brawn-t. Pilóták terén pedig Schumacher-t mindenképpen beleültetném, és mellé Häkkinen-t választanám. Így nem is lenne kérdés, hogy kit, kiket intenének le elsőként a futamokon.