Mit sportoljunk nyáron?

0

Mennyi időt fordítunk a sportra? A lányok csupán 15 százaléka mozog rendszeresen, azaz naponta legalább egy órát, a fiúknál valamivel jobb a helyzet, de nem sokkal. Te mit sportolsz? A nyári szünidőre tervezel valamilyen aktív kikapcsolódást? Íme, néhány jó tanács.

Hazánkban nagyon keveset sportolnak a fiatalok, sokan inkább a gép előtt ülnek. Hogyan lehetne őket ösztönözni, hogy menjenek ki focizni, futni, járjanak úszni? A legfontosabb az lenne, hogy már óvodáskorban tudatosan ismertessék meg a szülők a gyermekeikkel a mozgás örömét. Aki ezt kiskorában megtapasztalja, védett lesz a későbbiekben is a túlzásba vitt szobai elfoglaltságokkal szemben, gondolok itt az internetezésre vagy a tévézésre.

A rendszeres mozgás sikerélményt, örömérzetet, önbizalmat, valamint fegyelmet és barátokat nyújt. Ezeken kívül tökéletesebb lesz a mozgáskoordináció, a logikai gondolkodás, fejlődnek a finommozgások, amelyek főként az írástanulásnál és a rajzolásnál hasznosak. A sport erősíti a csontokat, ezért véd a csontritkulás ellen. A serdülőkorban nagyobb az esélye, hogy kialakul a helytelen tartás, a gerincferdülés, a lúdtalp. A sportolók nagyobb izomtömege áthidalhatja ezeket a problémákat is.

Bár a nyár szinte a legalkalmasabb időszak a sportolásra a szabadban, sokan húzzák a szájukat, hiszen vagy túl meleg van a mozgáshoz, vagy pedig éppenséggel vihar van és ömlik az eső. Pedig érdemes kihasználni a nyár adta lehetőségeket. Ilyenkor lelhető fel a legtöbb olyan sport, amelyet valójában szórakozásnak fogunk fel, és remekül is érezzük magunkat közben. Nagyon jóátmozgató sportnak számítanak például a labdajátékok. Ki ne állna be szívesen egy strandröplabda csatába, aki kicsit is kedvet érez hozzá?

Ha nincs kedvünk rohangálni a labda után, akkor a legjobb választás a nyári medencés csocsó, ahol mi magunk leszünk a játékosok, és a csúszós vizes pályán igencsak vicces szituációkba keveredhetünk. A nyári melegben ráadásul fokozottabb a kalóriaégetés is, szóval bártan összeköthetjük a sportot a szórakozással.

Azért sok mindenre kell figyelnünk, hiszen a fejet érő közvetlen napsugárzás napszúráshoz vezethet, mindenképpen vigyünk magunkkal sapkát! A bőr égése fájdalmas, hosszú távon pedig bőrrákhoz vezethet, ezért védekezzünk ellene fényvédő szerekkel! A fokozott izzadás és a meleg miatt pedig sok folyadékot kell innunk, inkább csapvizet vagy ásványvizet, mint cukrozott üdítőt.