Mez mizéria

0

A magyar labdarúgó válogatott 44 év után jutott ki az európai tornára, és bizony a szurkolóknak egyáltalán nem mindegy, hogy miben lép pályára a nemzeti tizenegy, és hogy miben pompázhatnak a magyar drukkereknek fenntartott szektorok!

Magyarországon a mez, ajándéktárgy árusítás még mindig gyerekcipőben jár, pedig a szurkolók részéről nagyon is lenne igény akár a klubok, akár a válogatott szerelésére, ám jobb híján sokszor maradnak a hasonló, nyugati top klubok és válogatottak mezei. Egy-két klubnál odafigyelnek már erre, és a válogatott trikójában is feszíthet, aki megengedheti magának. A Norvégia elleni pótselejtező visszavágója után azonban borítékolható volt, hogy hatalmas lesz a kereslet azokra a mezekre, melyekben az Európa Bajnokságon játszanak majd Geráék.

Még az év végén meg is szavaztatta az MLSZ hivatalos partnere, a német adidas, hogy milyen mezben is lépjen pályára a válogatott Franciaországban. Persze, a válogatott hagyományos szerelése a meggypiros hazai, és a hófehér vendég garnitúra. Ettől függetlenül talán lehetett volna meríteni a hagyományos motívumkincsből, ha már… Tulajdonképpen a magyar válogatott egy sima piros mezben játszik a „hazai”, és sima fehérben az „idegenbeli” találkozóin. A mezek ujjain a klasszik hármas adidas csíkozást az ujjak közepénél egy vékony zöld keresztcsík zárja le, és ennyiben ki is merült az egyedi design, már amennyiben a mez aljának vékony zöld elemrészeit nem tekintjük a kreativitás csúcsának. Őszintén szólva, ez bizony vérszegény.

Persze a legtöbb szurkoló már ezt sem bánná, ha egyáltalán lehetne kapni valahol, és lehetne benne feszíteni iskolában, munkahelyen, vagy a hétvégi sörözés alkalmával – hogy ebben utazhassunk ki Franciaországban, azt már fel sem meri vetni az egyszeri drukker. Jelenleg ugyanis legálisan még mindig nem lehet hozzájutni az eredeti mezekhez, gagyi másolatokkal azonban már tele vannak az internet webáruházai, akik fél áron, akciósan árulják a jóhiszemű drukkereknek a meggypiros mezeket. Feltehetően valamelyik, idehaza még nem kapható modellből sikerült felvásárolniuk a mezekből jó orrú kereskedőknek, akik ilyen-olyan módszerekkel hímzik a magyar címert a szív fölé – ez persze csak egy tipp, de ami biztos, hogy hivatalosan még nem forgalmazzák a trikókat.

Évtizedek óta vártuk, hogy a magyar válogatottnak szurkolhassunk egy világeseményen, de a jelek szerint nem csak a pályán, hanem a marketing terén is iszonyatos a lemaradásunk a fejlett labdarúgással rendelkező országokhoz képest, ne csodálkozzunk hát, ha idén nyáron is Ronaldo, Rooney vagy éppen Totti mezes szurkolók lepik el a kocsmákat, szórakozóhelyeket, mert Böde, Gera vagy Király trikóját a legnagyobb akarattal sem lehet beszerezni kevesebb, mint egy hónappal az osztrákok elleni nyitó mérkőzés előtt.

(kép: mlsz.hu)