A legjobb cipők edzéshez

0

Manapság bármelyik sportboltban ezer meg ezer féle cipőt kaphatsz. Vajon tényleg mind annyira hasznos, mint amennyire állítják? Félre a tévhitekkel, összegyűjtöttük neked a legjobb edzőcipőket és a leghasznosabb tudnivalókat.

Bizonyára Te is találkoztál már az alakformáló cipők reklámjával, melyek azt ígérik, hogy használatuk feszessé teszi a combot és a feneket. Ugyanakkor nincs megbízható kutatási eredmény, mely alátámasztja mindezt. Sőt, hosszan tartó viselésük akár sarokfájdalmat is okozhat. Ha feszes combokat és feneket szeretnél, annak legjobb módja, ha naponta legalább egy órát mozogsz. A megfelelő futócipő nagyon kényelmes, a talpazata pedig arra van kialakítva, hogy elkerüld benne a megcsúszást. Annál jobb a cipő, minél barázdáltabb a talpa. A választásnál figyelj a párnázott belső talprészre, és arra, hogy rugalmas legyen a lábbeli. Ha futni szeretnél, a sportboltban keress kifejezetten futócipőt. A nem megfelelő sportcipő komoly ízületi panaszokat is okozhat.

Fontos a megfelelő cipő kiválasztása. Ha ki akarod próbálni a mezítlábas futócipőt, csak óvatosan, nehogy megsérülj! Ezek a cipők ugyanis nem rendelkeznek a hagyományos futócipők által biztosított támasztékkal. Figyelned kell a futótechnikára, mert ez a cipő teljesen mást kíván, nem feltétlenül jó a megszokott mozdulatokat végezni benne. Először puha felületen próbáld ki őket, és az első hónapban csak heti egyszer, 30 percre használd. Fokozatosan emeld a használati időt, és ha fájdalmat tapasztalsz, hagyd abba a használatát.

Mindenki jól tudja, hogy túrázáshoz a balesetveszély elkerülése érdekében nagyon fontos a megfelelő túracipő. Ám sokszor mégis rossz cipőkben indulunk el. A sima talpú lábbelik megnövelik a csúszás és a baleset veszélyét. Még nyáron is érdemes figyelni arra, hogy hegyi túrákhoz csak és kizárólag erre kialakított, megfelelő tartást biztosító bakancsokat viseljünk, hiszen így a legbiztonságosabb a kikapcsolódásunk.

Az edzőtermi sportoláshoz a legmegfelelőbb az úgynevezett cross-training, vagyis többféle edzésformához való cipő. Ennek a cipőnek a különlegessége, hogy a súlyemeléstől kezdve az aerobik órákon át mindenféle edzőtermi tevékenységhez tökéletesen passzol. Egy pörgős aerobik órához a korábban említett cross-training cipő is megfelel, de választhatsz akár tánccipőt is. Itt persze nem a balerinák rózsaszín megkötős cipőjéről van szó, hanem egy olyan sportcipőről, amelynek kialakítása olyan rugalmas, hogy a legnehezebb lépéseknél is könnyen tud igazodni a lábadhoz. Ha imádod a zumbát, akkor mindenképp érdemes egy ilyet beszerezni, hiszen az edzés hatékonyságát, és a mozdulatokat is javíthatod vele.

Focizni a tesiórán tökéletes a jól bevált sportcipő, de ha nehezebb terepre mész, érdemes egy profibbat beszerezni. Fontos, hogy a cipő jól megtapadjon a vizes vagy sáros talajon is. Ma már rengeteg féle sportüzlet árulja a különböző sportolók nevével fémjelzett focicipőket.

Ha a kosárlabda szerelmese vagy, és komolyabban is műveled, akkor ne csak a labdára figyelj! Ennél a sportnál nagyon fontos a boka megóvása, így a lábbelidnek is magasszárúnak kell lennie.

Sokszor felmerül a kérdés, hogy milyen gyakran kell lecserélni az edzéshez használt cipőt. Az elsődleges szempont az, hogy milyen gyakran is használod. Komolyabb edzéseknél akár 3-4 havonta is cserélni kell a cipőt, de ha csak heti egyszer futsz és nagyon jó minőségű cipőd van, elég másfél évente is. A legkönnyebben a talprészről állapíthatod meg ezt. Ha a kis barázdák kopottak, vagy teljesen eltűntek, akkor itt az idő elszaladni a legközelebbi sportüzletbe.