Itt a tavasz, tapossátok…!!

0

Beköszöntött az igazi tavasz, megérkezett Április, és ez a motor/autósportok szerelmeseinek egyet jelent: a hosszú, ínséges tél után újra felüvöltenek a benzinpocséklásra megálmodott ördögi „szekerek”, és megkezdődik a teljes éven át tartó hajsza – itthon, és külföldön is.

 

Az év egyik legdúsabb hétvégéjén vagyunk túl, az említett időszakban annyi benzingőzös esemény történt, hogy azt távkapcsolóval a kézben, vagy akár az interneten keresztül is nehéz volt követni. A legrangosabb széria, a Formula 1 Bahreinben vendégeskedett, az elektromos forma autók bajnoksága pedig a kaliforniai Long Beach-en tette tiszteletét. A Moto GP mezőnye szintén a nagy vízen túl, Argentínában rótta a köröket, míg a nagy rivális Superbike sorozat Spanyolhonban kezdte meg európai szereplését.

Egy másik, itthoni szemmel nagyon várt versengés szintén elrajtolt: a túraautó világbajnokság legjava is a gázba taposott Franciaországban, immáron három magyarral a soraiban. A hétvége legérdekesebb pillanataiból ezúttal kettőt ragadnánk ki, melyek ugyan nem (csak) a pályán történtek, de még pikánsabbá tették számunkra a fentebb említett eseményeket!

A Forma 1 rajongóit ezúttal nem az esélyesek közötti viaskodás, hanem egy sokak számára ismeretlen, belga fiatalember, Stoffel Vandoorne tartotta lázban. Az Ausztráliában balesetet szenvedő Fernando Alonso pótlására kijelölt, 24 esztendős srác nem új keletű név a szakmában. Az elmúlt években számtalan fronton bizonyította rátermettségét, útját a legrangosabb neveldékben begyűjtött bajnoki címek szegélyezik. Ennek köszönhető nyílt meg a kapu az F1-ben való debütálására, még ha nem is ilyen, beugróként teljesített kezdetről álmodik egy hivatásos pilóta.

 

stofff

 

A benne rejtőző talentumról sokat elárul az alábbi történet: a vezetőség telefonja Japánban, egy teszten érte utol az ifjú versenyzőt, akit azonnali csomagolásra szólítottak fel. A hívó szó mellé kapott több száz oldalnyi leírást is, amely a Vandoorne által még soha nem vezetett autó „használati utasítását” tartalmazta. Az eredmény ismert: a 47-es fekete Mc Laren Honda sofőre – világbajnok csapattársát, Jenson Buttont maga mögé utasítva – megszerezte csapata első idei pontjait. A néhány órás éjszakai repülőút elegendő időnek bizonyult a dokumentumokat érdemben tanulmányozni, és persze egy pihentető alvásra is…

A következő „jelenség” egy országot tartott és tart lázban, jelenleg is. A Wtcc-ben szereplő Zengő Motorsport idén új utakra lépett, pontosabban visszatért a kezdetekhez. A gyári Honda csapatának Michelisz Norbertet kinevelő népszerű hazai gárda, zöldfülű magyar tehetségekkel „feltöltve” kezdte meg a világbajnoki pontvadászatot. Azaz, csak kezdte volna, mert egészen elképesztő dolog hátráltatta az egyesületet… Történetesen a két autóval a Paul Ricardi helyszínre utazó team egyik gépében sem volt használható motor. Ez természetesen nem a véletlen műve, a már meglévő, és egy frissen vásárolt tavalyi specifikációjú Honda erőforrását is vissza kellett volna küldeni motorrevízióra az előző szezon végeztével, az ezzel foglalkozó Mugen vállalatnak.

 

Zengő

 

Ám, mint tudjuk, kis ország, kis csapat, kis költségvetés… A támogatói háttér nehéz összeállása, és az őket már-már „hagyományosan” sújtó balszerencse megtette a hatását, elmaradt egy nemzet által áhított bemutatkozás. Vagyis igazából csak félig, hiszen a helyszínen tartózkodó vezetők, szakemberek, és a Honda csapatának köszönhetően Zengőék kaptak egy 2016-os tartalékmotort, amellyel legalább az egyik autó, benne Ficza Ferenccel szokhatta a profi légkört. De mivel a felajánlás csak a szabadedzések, és az időmérő erejéig szólt, a valós versenykörülmények tűzkeresztsége Ficza Ferenc és Nagy Dániel számára még egy ideig ismeretlen fogalom marad.

De ahogy népi mondásunk tartja, ami késik…