Hungaroring 2.0 – így lesz az álomból valóság!

0

Épül-szépül az ország, gomba módra szaporodnak a stadionok. A labdarúgás mellett talán a legtöbb figyelmet és sikert a motor-autósport szipkázza el Magyarországon, így a rajongók nagyon is jogosan teszik fel a kérdést: mikor újul meg már végre a sportág hazai szentélye, a Hungaroring??

A száguldó cirkusz versenynaptárában 1986 óta szereplő, a vasfüggöny mögött elsőként tisztelet tévő pályának 2026-ig van szerződése a Forma-1-el, amelyet a már múlt időben idézhető Bernie Ecclestone közbenjárásával köttetett. A hazai F1-es aszfaltcsík a tradicionális helyszínek közé sorolandó, szurkolók és résztvevők által is kedvelt, így elviekben biztosnak mondható hellyel rendelkezik. Hacsak a tulajdonosok, és a folyamatosan változó nemzetközi környezet nem változtat ezen.

Hogy a részvételünk biztosított, a helyünk állandó legyen, ezért természetesen szükséges bizonyos ráncfelvarrásokat elvégezni. A Hungaroringet történetében először újraaszfaltozták, azonban ezzel nem ér véget a megújulás, sőt. Éveken át zajló teljes épülés-szépülés előtt áll Magyarország legnagyobb sportcélú befektetése, melynek látványterveit már közzé is tették.

Gyulai Zsolt szerint azonban közel sem 100%, hogy a végeredmény köszönőviszonyban lesz a tervekkel, mivel azok csak elképzelések. De lássuk a tényeket: a pálya első embere elmondta, hogy három ütemben tervezik a népszerű versenypálya update-et.

 

aa74

 

Az első szakasz 2017 őszétől 2018 tavaszáig tart, ekkor a célegyenes külső oldalán megújulnak a lelátok, kommentátorállások és konferenciaterem is épül majd, valamint a vezetéstechnikai pálya is felzárkózik az igényekhez. Gyulai elmondása szerint ennek elkezdéséhez szükséges 5 milliárd forint már elvan különítve az állam 2017-es költségvetéséből. Ez nem végösszeg, az előzetes számításokból kiderül, hogy a tervezéssel és engedélyekkel tovább gördülő projekt 2018 tavaszáig 20 milliárd forintra rúg majd.

A felújítás második szakasza az évtized végére fejeződne be, előreláthatóan 2018-tól 2019-ig tartana. Ez a legnagyobb volumenű lépcső, melyben számos új elemmel is gazdagodhat majd az aszfaltcsík. Új sajtó és versenyirányítás központot húznának fel a jelenlegi Millenium torony helyére, garázsokat és mélygarázst alakítanának ki a bokszok alatt, valamint a betétfutamok mezőnyét segítendő egy új paddockot is létrehoznának a 11-es és 12-es kanyar mögött. Ez a második lépés persze nemcsak a pénzügyi források előteremtése miatt bonyolult, a pálya éves kihasználtságához is igazodni kell. A tervbeli időpont jelenleg még bizonytalan, de a szakemberek úgy vélik, ezek a változások kivitelezhetőek egyetlen holtszezon alatt.

 

aa73

 

A harmadik egyúttal befejező ütem már csak hellyel-közzel kötődik a Hungaroring főprofiljához, ám sokat segíthet abban, hogy valódi családi élményközponttá váljon. Ezen a vonalon elindulva egész évben nyitva tartó látogatóközpont, kalandpark, modell pálya, triatlon-mountain bike központ és uszoda is megvalósulna. A vezetéstechnikai centrum és a gokartpálya megtartásával ennek teljes körű megvalósulása körvonalazódik.

Ami biztos, az első két ütemnek muszáj lesz rövidtávon létrejönni, hogy a magyar pálya továbbra is biztosan szerepeljen a világ legerősebb autóversenyének naptárában. Gyulai Zsolt szerint ehhez kormányzati hajlandóságra is szükség van, melyben erősen hisz. Ez legfőképp a motorsporthoz közvetlenül nem kapcsolódó beruházásokra igaz legfőképp.

Az elnök-vezérigazgató azt sem zárta ki, hogy a triatlonközpont megvalósulása esetén akár a 2024-es olimpiai pályázat egyik helyszíne is lehet a Hungaroring.