Napról napra egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy újra élvezhessük az elektronikus széria, a Formula – E fordulatos és izgalmas versenyeit. Az utolsó versenyülés is gazdára talált, így kialakult a sorozat októberben elstartoló, harmadik szezonjának kivételes pilóta felállása.
10 csapat 20 versenyzője vág neki október 9-én a tizennégy futamos bajnokságnak, hogy ismételten megküzdjenek egymással a végső győzelemért, és július végén az arra legérdemesebb emelhesse magasba a bajnoki trófeát. A már jól ismert arcok mellett, számos újonc is csatlakozott az illusztris társasághoz. A júliusban véget ért második szezon óta egy új csapattal is gazdagodott a sorozat. A Williams által segített Jaguar révén egy tízedik istálló érkezett, és éppen az ő döntésükre kellett a legtöbbet várni pilótakérdésben. Négy csapat, a Renault, az ABT, a Dragon Racing és a NextEV nem változtatta meg felállását, így a már jól megszokott párosokkal lépnek majd aszfaltra. Az új érkezők közül a WTCC-ből háromszoros bajnokként távozó Jose Maria Lopezt övezi a legnagyobb érdeklődés, a fiatal titánok közül pedig, a Mark Webber által pártfogolt Mitch Evans mellett Felix Rosenqvist is képes lehet meglepetéseket okozni. A csapatok között nem csak a Jaguart láthatjuk új fellépőként. A kínai licensszel rendelkező Techeetah a korábban Aguriként szereplő istálló felvásárlásával jött létre, akiket a Renault-tól vásárolt hajtáslánccal és a Ferrari által támogatott, Jean-Eric Vergne-nyel szintén nem szabad leírni.
A Formula-E első embere, Alejandro Agag rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be a néhány szokatlan jelenséget is tartalmazó 2016-17-es versenynaptárat. 2016 második felében már csak két versenyt fognak rendezni, viszont új helyszíneken. A szezon Hong Kongban kezdődik, majd Afrikában, az új marrakechi pályán fog folytatódni a versengés. Január 7-én egy forradalmian új eseményt iktatnak be a versenynaptárba, szimulátorversenyt rendeznek majd Las Vegasban. A korábbi híresztelésekkel ellentétben azonban ennek az eredménye nem fog beleszámítani a bajnokság pontversenyébe. Az eseményen a mezőny mind a 20 pilótája versenyezni fog, hozzájuk pedig 10 rajongó csatlakozik, akik az addigi válogatókon a legjobbnak bizonyulnak.
Agag elmondta, harmadik szezon naptárjára átmenetként tekint, hiszen a következő évekre újabb változások várhatóak. Az egymást követő helyszíneket igyekeznek térben közelebb hozni egymáshoz, amellett ügyelnek arra is, hogy a versenynaptár egyetlen állomása se ütközzön a WEC menetrendjével, hiszen a mezőny pilótái közül többen is mindkét sorozatban állandó résztvevők.
2016-17-es szezon pilótafelállása:
Renault e.dams Sebastien Buemi
Nicolas Prost
Audi Sport ABT Lucas di Grassi
Daniel Abt
Faraday Future Dragon Racing Jerome d’Ambrosio
Loic Duval
DS Virgin Sam Bird
Jose Maria Lopez
Mahindra Nick Heidfeld
Felix Rosenqvist
MS Amlin Andretti Robin Frijns
Antonio Felix da Costa
Venturi Stephane Sarrazin
Maro Engel
NextEV China Racing Nelson Piquet Jr.
Oliver Turvey
Techeetah Jean-Eric Vergne
Ma Csing-hua
Jaguar Adam Carroll
Mitch Evans