Élet a kulisszák mögött – A motoros vándorélet nehézségei 1.

0

 

Eheti blogunkban ismét a HTS Team csapatvezetője, Nagy Norbi mesél nekünk. Olyan témát érint, ami minden sportoló életének nagy nehézsége, és amit a kívülálló nézők talán nem is értenek igazán.

Elfáradtam a szezon végére. Sűrű volt a program 2017-ben. 22 versenyen vagyunk túl, amiből csak 6 volt Magyarországon. A többi Németországban, Csehországban, Szlovákiában vagy Ausztriában került megrendezésre. Egyrészt nagyon jó volt, hogy olyan pályákra is ellátogathattam, amin még korábban nem voltam, másrészről minden versenyhétvége egy tiszta lap, egy új kihívás, amin bármi megtörténhet, és azonnal orvosolni kell a felmerülő problémákat. Nem lehet rá teljesen felkészülni, a váratlan helyzeteket pedig nem igazán szeretem.

Olvastam egy cikket nemrég, amiben az élsportoló élet velejáróiról írtak. Megdöbbentő volt számomra, hogy nem is feltétlenül a tehetség és az anyagi háttér a legfontosabb tényező ebben a világban, hanem az állandó utazással és készüléssel járó megpróbáltatások elviselése. És mennyire igaz! Ez nem csak a versenyzőkre igaz, hanem a háttéremberekre is. Az étel, a technika, a ruházat elkészítése, a véget nem érő autópálya-kilométerek, a tábori élet “romantikája” csak kívülről tűnik élvezetesnek. Valójában fárasztó, idegőrlő, kényelmetlen.

 

Az elmúlt hétvégén Németországba utaztunk, az ADAC MX Masters nemzetközi motokrossz bajnokság utolsó állomására. Egy ilyen versenyre már egy héttel korábban elkezdődik a készülődés. Megbeszéljük csapaton belül, hogy kik vannak olyan helyzetben, akik be tudják vállalni a soron következő megmérettetést. A távol maradó versenyzőket írásban le kell jelentenem a szervezőknek, és a helyigényünket megbeszélem a depófelelőssel.

Most csak Bence volt hadra fogható, vagyis mindenki mást vissza kellett mondanom a csapatból. Ha ezt nem teszem meg időben, büntetést fizettetnek velünk. Ezután a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) felé kell jeleznem az indulási szándékunkat, majd kapunk tőlük egy versenyengedélyt, ami a nemzetközi biztosításunkat és a licenc érvényességét hitelesíti a szervezők felé.

Ha a papírmunka kész, jöhet a technika. Át kell gondolni ilyenkor miből és mennyire lehet szükségünk (olaj, lánc-lánckerék, gumik, benzin, fékbetétek, egyéb gyorsan fogyó alkatrészek), mert magunkkal cseszünk ki, ha valami otthon marad. Ezt csapaton belül megbeszéljük, összerakjuk az illetékesekkel. Egyéb kellékek is szükségesek: sátor, molinók, magasnyomású mosó, kompresszor, szerszámok, hosszabbítók az áramellátáshoz…sorokon keresztül tudnám írni, hogy mi mindennek kell rendben lennie az induláshoz. Amikor a versenyzéshez szükséges tételek megvannak, jöhetnek a létfenntartás eszközei: étel, ital 5 napra előre. Mikró nincs, szóval a kaját úgy kell megoldani, hogy gyorsan és könnyen összedobható legyen a gázrezsón. Ruházattal is mindenre érdemes felkészülni: nyári ruházat, meleg ruházat, esőkabát, túrabakancs stb. Mintha vadkempingre készülnél.

Folyt. Köv.