Büntetés és rossz idő – Laller mesél!

A Dakar Rally átlendült a felén, ezen a héten már győztest hirdetnek. Laller mindezt testközelből figyelheti, ami akkor is hatalmas élmény és színes tapasztalat lesz, ha ő maga már nem lehet versenyben!

Folytatjuk utunkat La Pazból, 800 kilométer áll előttünk a hétfői nap. 9 órakor nyitott a tábor, és konvojban engedik a szerviz autókat, egymás után. Ma 24 óráig be kell érni Uyuniba, az 1000 méteres hegymászás nem egyszerű feladat a kamionoknak.

A tegnap pihenőnapon visszanézték az első 20 motoros gps adatait, és találtak szabálytalanságokat. Sokan rossz helyen tankoltak. Vannak az itinerben kijelölt tankoló állomások, ha ezeken kívül tankolsz, azért büntetés jár, egész pontosan 1h-t hozzáadnak az addigi idődhöz. Sajnos a csapatunk is így járt, Mani is és Svitko is kaptak 1-1 órát. Ez nehéz ügy, mert az eleje olyan közel megy egymáshoz, hogy ennyit a pályán behozni lehetetlenség.

aa41

Közben már délutánt írunk, 3950 méteren járunk, és szakad az eső – úgyis már régen volt csapadék… A hegyek tetejét már ellepi a hó, kint 4 fok van, és még 388 km vár ránk ma. De a távolban már tisztul az idő, 30-40 kilométerre simán ellátni. Brutális, felfoghatatlan távolságok vannak, a táj kietlen, mindenfelé csak sziklák, bokrok és lámák. Közben elköltjük a szerény kis ebédünk, ami egy jó kis paradicsomos halkonzerv a túlélő csomagunkból. Alaposan felszerelkeztünk, van májkrémünk, müzli szelet (!!) két ízben, narancs juice, sós keksz, valami édes Nutella szerű maszlag és mazsola mix csomag is.

És végre egy város! 50 kilométerenként azért van néha egy-egy település is. Közben villámlik és dörög, csak, hogy ne unatkozzunk. Egy unalmas utazás végén, este 10-re érünk a táborba. Megvolt a vámkezelés a Bolíviai – Argentin határon, jöhet a vacsora a 10 fokos homokviharban, majd a gyors alvás a luxus lakókocsiban. Ez éjszaka nem is olyan fullos, mint gondoltam, de legalább a szél nem hordja ránk a port!