Egy rendhagyó, utcai parádéval megfejelt sajtótájékoztatóval hivatalosan is kezdetét vette a DTM hétvége Magyarországon. A széria autóit, és a betétprogramok technikáit azok is megcsodáhatták, akik esetleg nem tehetik meg, hogy ott legyenek a Hungaroringen mától fogva.
A kedvcsinálónak szánt utcai, belvárosi „nagykör” egész biztosan nagy sikernek örvendett, elég csak a rögtönzött Hősök téri dzsemborira gondolni. A gyönyörű és hangos versenyautókat nagyon sok hazai, és turista is megcsodálhatta, de volt autogram és ereklyeosztás is – sőt! A sorozat szervezőinek kijár egy hatalmas respekt, ugyanis 100 (!!!) ajándékjegyet osztottak szét az egybegyűltek között – valljuk meg, ez igencsak egyedi, és nagyon szimpatikus kezdeményezés! Ráadásként az ingyenjegyek tulajdonosai a paddock területre is beléphetnek külön költség nélkül, ez utóbbi pláne példátlan.
Amíg a rajongók együtt örültek, és várták kedvenceiket, addig a városligeti műjégpálya éttermében a résztvevők mondták el véleményüket.
Három csapat (Audi, BMW, Mercedes) hat versenyzője (Nico Müller, Jamie Green, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maximilian Götz és Paul Di Resta) nyilatkozott a média munkatársainak, tette tiszteletét a felvonuláson, és osztott autogramot a Városligeti Műjégpálya előtt, ahol a szurkolók megcsodálhatták a kiállított versenyautókat, és az első száz szerencsés sorszámot, a sorszámért cserébe pedig belépőjegyet kapott a hétvégére.
„A német túraautó-bajnokság mezőnye 26 év után, 2014-ben tért vissza a Hungaroringre, s most, egy év kihagyás után nagy örömünkre újra itt üdvözölhetjük a mezőnyt. A DTM nyolcadik, vagyis utolsó előtti futamát tartják a mogyoródi versenypályán, s biztosak lehetünk abban, hogy a BMW, a Mercedes és az Audi versenyzői ezúttal is késhegyre menő csatát vívnak majd a pontokért. A Hungaroring számára sokat jelent, hogy az osztrák Spielberg, a holland Zandvoort és az orosz Moszkva mellett a negyedik olyan nem német pálya lehet a miénk, amely része a DTM-sorozatnak” – mondta el Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Örvendetes újítás, amivel 2014-ben még nem találkozhatott a magyar közönség, hogy minden hétvégén két futamot rendeznek, vagyis szombaton és vasárnap is teljes értékű versenynapot láthat az, aki jegyet vált a hétvége valamely napjára.
Szombaton egy negyvenperces versenyt bonyolítanak, amely során nincs kötelező boxkiállás, a vasárnapi egyórás viadal során azonban minden pilótának ki kell jönnie kötelező kerékcserére. Lássuk, mit gondol a fentebb említett hat pilóta az előttünk álló hétvégéről!
Nico Müller (Audi): „A Hungaroring új aszfaltja nagy kihívást jelent majd mindannyiunk számára, meg kell találnunk a megfelelő beállításokat, és megszerezni a lehető legtöbb pontot. A beharangozó sajtóanyagból megtudtam, hogy enyém a körrekord a Ringen, de ezért sajnos nem jár bajnoki pont, azokért meg kell dolgozni az előttünk álló hétvégén is.”
Jamie Green (Audi): „Nem ismerem túl jól a Hungaroringet, de remélem, jók leszünk ezen a technikás pályán. Egy körön nem voltunk különösebben gyorsak az utóbbi két futam időmérésén, de ez azért történt, mert meg kellett találni a kompromisszumot a beállításokkal. Az autó jó kellett legyen az időmérőn és a versenyen egyaránt.”
Paul Di Resta (Mercedes): „Szeretek ide jönni, a város nagyon különleges, és szeretem a kihívásokkal teli pályát is, amely rengeteg melót ad a versenyzőknek. Különösen fontos szakaszához értünk a szezonnak, így nem csupán a nézőknek szeretnénk maradandó élményt nyújtani – tudom, hogy itt nemcsak szeretik, hanem értik is az autósportot –, hanem a lehető legtöbb pontot is meg akarjuk kaparintani.”
Maximilian Götz (Mercedes): „Soha életemben nem versenyeztem még a Hungaroringen, úgyhogy ez biztosan extra kihívást jelent majd számomra.”
Augusto Farfus (BMW): „Szeretem ezt a pályát a történelme miatt, és azért is, mert minden jelentős sorozat versenyzői megméretik itt magukat. Engem is jó néhány emlék fűz ide, még a WTCC-s időszakból is. Remélem, ezen a hétvégén tovább gyarapítom a kellemes élmények számát, és hogy ez pontokban is mérhető lesz.”
Tom Blomqvist (BMW): „Jelenleg hatodik vagyok a bajnokságban, de szoros a küzdelem, és bízom benne, hogy feljebb tudok majd zárkózni. Ez a második évem a DTM-ben, és nagyon sokat tanultam az elmúlt időszakban: az idén már négyszer álltam dobogóra, s bár többször álltam közel hozzá, a győzelem egyelőre hiányzik a gyűjteményemből. Ami a Hungaroringet illeti, az Formula–3-as Európa-bajnokságon arattam itt futamgyőzelmet néhány éve, úgyhogy nagyon szeretem a pályát.”
Pénteki program:
11:00 – 12:00 1:00 GT4 European Series / Szabadedzés 1.
12:15 – 13:15 1:00 Porsche Platinum GT3 Cup / Szabadedzés
14:35 – 15:25 0:50 Audi Sport TT Cup / Szabadedzés
15:40 – 16:40 1:00 GT4 European Series / Szabadedzés 2.
17:00 – 17:30 0:30 DTM Szabadedzés 1.
17:30 – 17:35 0:05 DTM Rajtgyakorlás
17:45 – 18:00 0:15 Promóciós program
18:05 – 18:25 0:20 DMSB Pálya tesztelés