Belvárosi parádéval kezdődött a DTM hétvége!

0

Egy rendhagyó, utcai parádéval megfejelt sajtótájékoztatóval hivatalosan is kezdetét vette a DTM hétvége Magyarországon. A széria autóit, és a betétprogramok technikáit azok is megcsodáhatták, akik esetleg nem tehetik meg, hogy ott legyenek a Hungaroringen mától fogva.

A kedvcsinálónak szánt utcai, belvárosi „nagykör” egész biztosan nagy sikernek örvendett, elég csak a rögtönzött Hősök téri dzsemborira gondolni. A gyönyörű és hangos versenyautókat nagyon sok hazai, és turista is megcsodálhatta, de volt autogram és ereklyeosztás is – sőt! A sorozat szervezőinek kijár egy hatalmas respekt, ugyanis 100 (!!!) ajándékjegyet osztottak szét az egybegyűltek között – valljuk meg, ez igencsak egyedi, és nagyon szimpatikus kezdeményezés! Ráadásként az ingyenjegyek tulajdonosai a paddock területre is beléphetnek külön költség nélkül, ez utóbbi pláne példátlan.

Amíg a rajongók együtt örültek, és várták kedvenceiket, addig a városligeti műjégpálya éttermében a résztvevők mondták el véleményüket.

Három csapat (Audi, BMW, Mercedes) hat versenyzője (Nico Müller, Jamie Green, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maximilian Götz és Paul Di Resta) nyilatkozott a média munkatársainak, tette tiszteletét a felvonuláson, és osztott autogramot a Városligeti Műjégpálya előtt, ahol a szurkolók megcsodálhatták a kiállított versenyautókat, és az első száz szerencsés sorszámot, a sorszámért cserébe pedig belépőjegyet kapott a hétvégére.

„A német túraautó-bajnokság mezőnye 26 év után, 2014-ben tért vissza a Hungaroringre, s most, egy év kihagyás után nagy örömünkre újra itt üdvözölhetjük a mezőnyt. A DTM nyolcadik, vagyis utolsó előtti futamát tartják a mogyoródi versenypályán, s biztosak lehetünk abban, hogy a BMW, a Mercedes és az Audi versenyzői ezúttal is késhegyre menő csatát vívnak majd a pontokért. A Hungaroring számára sokat jelent, hogy az osztrák Spielberg, a holland Zandvoort és az orosz Moszkva mellett a negyedik olyan nem német pálya lehet a miénk, amely része a DTM-sorozatnak” – mondta el Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

 

dtm2

 

Örvendetes újítás, amivel 2014-ben még nem találkozhatott a magyar közönség, hogy minden hétvégén két futamot rendeznek, vagyis szombaton és vasárnap is teljes értékű versenynapot láthat az, aki jegyet vált a hétvége valamely napjára.

Szombaton egy negyvenperces versenyt bonyolítanak, amely során nincs kötelező boxkiállás, a vasárnapi egyórás viadal során azonban minden pilótának ki kell jönnie kötelező kerékcserére. Lássuk, mit gondol a fentebb említett hat pilóta az előttünk álló hétvégéről!

Nico Müller (Audi): „A Hungaroring új aszfaltja nagy kihívást jelent majd mindannyiunk számára, meg kell találnunk a megfelelő beállításokat, és megszerezni a lehető legtöbb pontot. A beharangozó sajtóanyagból megtudtam, hogy enyém a körrekord a Ringen, de ezért sajnos nem jár bajnoki pont, azokért meg kell dolgozni az előttünk álló hétvégén is.”

Jamie Green (Audi): „Nem ismerem túl jól a Hungaroringet, de remélem, jók leszünk ezen a technikás pályán. Egy körön nem voltunk különösebben gyorsak az utóbbi két futam időmérésén, de ez azért történt, mert meg kellett találni a kompromisszumot a beállításokkal. Az autó jó kellett legyen az időmérőn és a versenyen egyaránt.”

Paul Di Resta (Mercedes): „Szeretek ide jönni, a város nagyon különleges, és szeretem a kihívásokkal teli pályát is, amely rengeteg melót ad a versenyzőknek. Különösen fontos szakaszához értünk a szezonnak, így nem csupán a nézőknek szeretnénk maradandó élményt nyújtani – tudom, hogy itt nemcsak szeretik, hanem értik is az autósportot –, hanem a lehető legtöbb pontot is meg akarjuk kaparintani.”

 

dtm3

 

Maximilian Götz (Mercedes): „Soha életemben nem versenyeztem még a Hungaroringen, úgyhogy ez biztosan extra kihívást jelent majd számomra.”

Augusto Farfus (BMW): „Szeretem ezt a pályát a történelme miatt, és azért is, mert minden jelentős sorozat versenyzői megméretik itt magukat. Engem is jó néhány emlék fűz ide, még a WTCC-s időszakból is. Remélem, ezen a hétvégén tovább gyarapítom a kellemes élmények számát, és hogy ez pontokban is mérhető lesz.”

Tom Blomqvist (BMW): „Jelenleg hatodik vagyok a bajnokságban, de szoros a küzdelem, és bízom benne, hogy feljebb tudok majd zárkózni. Ez a második évem a DTM-ben, és nagyon sokat tanultam az elmúlt időszakban: az idén már négyszer álltam dobogóra, s bár többször álltam közel hozzá, a győzelem egyelőre hiányzik a gyűjteményemből. Ami a Hungaroringet illeti, az Formula–3-as Európa-bajnokságon arattam itt futamgyőzelmet néhány éve, úgyhogy nagyon szeretem a pályát.”

 

Pénteki program:

11:00     –              12:00                    1:00                      GT4 European Series / Szabadedzés 1.

12:15     –              13:15                    1:00                      Porsche Platinum GT3 Cup / Szabadedzés

14:35     –              15:25                    0:50                      Audi Sport TT Cup / Szabadedzés

15:40     –              16:40                    1:00                      GT4 European Series / Szabadedzés 2.

17:00     –              17:30                    0:30                      DTM Szabadedzés 1.

17:30     –              17:35                    0:05                      DTM Rajtgyakorlás

17:45     –              18:00                    0:15                      Promóciós program

18:05     –              18:25                    0:20                      DMSB Pálya tesztelés